Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!
Proszę zaznaczyć ocenę!
Opis: ...Dane Techniczne Pojazdu (M109 samobieżna haubica):
Pojazd to M109 samobieżna haubica. Przez długą historię jej służby powstało wiele wariantów M109, więc dokładne specyfikacje mogą się różnić. Poniżej przedstawiono ogólne dane techniczne dla typowej haubicy M109:
Typ: Samobieżna haubica
Kraj Pochodzenia: Stany Zjednoczone
Producent: United Defense (obecnie BAE Systems Land & Armaments)
Załoga: 6 osób (dowódca, kierowca, działonowy, pomocnik działonowego, dwóch ładowniczych)
Masa Bojowa: Około 24-28 ton metrycznych (w zależności od wariantu i wyposażenia)
Długość:
Kadłub: Około 6,19 m
Z lufą skierowaną do przodu: Około 9,12 m
Szerokość: Około 3,15 m
Wysokość: Około 3,28 m (do szczytu kopuły dowódcy)
Uzbrojenie Główne:
155 mm haubica M126 (wczesne warianty)
155 mm haubica M185 (późniejsze warianty, takie jak M109A1/A2)
155 mm haubica M284 (M109A6 Paladin)
Pojemność amunicji: Zazwyczaj 28 pocisków (wewnętrzny magazyn, więcej może być przewożone na zewnątrz lub przez towarzyszące pojazdy)
Uzbrojenie Dodatkowe:
Karabin maszynowy .50 cal (12,7 mm) M2HB
40 mm granatnik Mk 19 (na niektórych wariantach)
Zasięg Ostrzału:
Pociski standardowe: Około 18-24 km
Pociski ze wspomaganiem rakietowym (RAP): Około 30 km
Silnik: Silnik wysokoprężny Detroit Diesel 8V71T (różne modele/moce w zależności od wariantu)
Moc Silnika: Około 405-440 KM
Prędkość Maksymalna:
Na drodze: Około 56 km/h
W terenie: Około 25 km/h
Zasięg Operacyjny: Około 350 km
Pancerz: Pancerz aluminiowy, zapewniający ochronę przed ogniem z broni ręcznej i odłamkami pocisków. Nie jest zaprojektowany do wytrzymywania bezpośredniego ostrzału czołgowego.
M109 była podstawowym elementem wielu sił zbrojnych na całym świecie od czasu jej wprowadzenia na początku lat 60. XX wieku i była szeroko wykorzystywana w różnych konfliktach.
...Zdjęcie przedstawia duży, wojskowy pojazd gąsienicowy w kolorze oliwkowo-zielonym, wyraźnie identyfikowany jako samobieżna haubica, zaparkowany na zewnątrz. Posiada długą lufę i charakterystyczną wieżę. Na prawo od haubicy widoczne są dwa motocykle w stylu wojskowym z wózkami bocznymi, co sugeruje kolekcję historycznych pojazdów wojskowych. W tle widać kilka budynków, z których jeden jest budynkiem wystawowym-muzealnym drugi magazynowym, a także białą furgonetkę. Podłoże to mieszanka trawy i ziemi. Ogólne wrażenie to muzeum lub wystawa sprzętu wojskowego.
Biorąc pod uwagę informację, że pojazd znajduje się w Forcie Marian (Mariana Laskowskiego) - Muzeum Historycznych Pojazdów Wojskowych "TYTAN", idealnie pasuje to do kontekstu muzeum historycznych pojazdów wojskowych.
..Wybrzeże Środkowe to kraina pełna niezwykłości przyrody i starych fortyfikacji, Są tu szerokie plaże morskie i siedliska ptaków nad jeziorami. Unikalne zasoby kultury Słowińskiej i Kaszubskiej zgromadzone w skansenach, odtwarzane starodawne obrzędy i tradycje stanowią atrakcje dla nawet najbardziej wybrednego turysty. Regionalna kuchnia i wyroby rękodzieła są źródłem niezapomnianych wspomnień i niepowtarzalnych przeżyć.
Słowiński Park Narodowy - największe w Europie skupisko ruchomych wydm jest główną atrakcją Wybrzeża Środkowego. Nad piaskami góruje wysoka na 42 m wydma o nazwie Łącka Góra, z której roztacza się widok na morze z jednej i jezioro Łebsko z drugiej strony. Ustka Największe w Europie skupisko ruchomych wydm jest główną atrakcją Wybrzeża Środkowego. Nad piaskami góruje wysoka na 42 m wydma o nazwie Łącka Góra, z której roztacza się widok na morze z jednej i jezioro Łebsko z drugiej strony. Dotarcie do niej jest już częścią przygody, gdyż transport jest nietypowy. Wyrusza się z Łeby do parkingu w Rąbce lubianą przez dzieci Kolejką Bajkową. Z Rąbki do wydm jest jeszcze 5 km przez Słowiński Park Narodowy. Można pokonać je meleksem albo wypożyczonym na parkingu rowerem. W parku, prócz wydm, ochroną objęte są rzadkie gatunki ptaków oraz rośliny, w tym kilka gatunków rosiczek. Niestety, wszystkie znajdują się poza szlakami, w miejscach niedostępnych dla turystów. Pozostaje więc opisana wyżej trasa, sturlanie się z Łąckiej Góry i spacer plażą.
Drugą największą atrakcją parku jest Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Zobaczymy w nim umeblowane szachulcowe chałupy i zabudowania gospodarcze, przedmioty codziennego użytku (końskie buty z drewna, chroniące przed zapadaniem się w podmokłą i piaszczystą ziemię), narzędzia pracy do uprawy i obróbki lnu, budownictwa, rybołówstwa i wydobywania torfu. To ostatnie zajęcie wykonywane było przez kilka dni w roku przez niemal wszystkich mieszkańców wsi i łączyło się zawsze z biesiadą. Czarne Wesele, bo tak nazywano zabawę, weszło do kalendarza imprez organizowanych dla turystów. Do otoczonej mokradłami wioski można dopłynąć statkiem kursującym przez Jezioro Łebskie, trzecie co do wielkości z polskich jezior Godne polecenia w pobliżu słowińskiego parku są trzy punkty widokowe: latarnia morska w Czołpinie, latarnia Stilo oraz święta góra Słowian - wzgórze Rowokół niedaleko Smołdzina.
Kaina w kratę
Wiejskie chałupy, kościoły i budynki gospodarcze z kraciastym wzorem są charakterystycznymi elementami krajobrazu wielu wsi na odcinku między Łebą a Darłowem. Podobne budynki odnaleźć można niemal na całym Pomorzu, jednak największe ich skupisko znajduje się we wsi Swołowo niedaleko Słupska, nazwanej stolicą krainy w kratę. Swołowo należy do najstarszych na Pomorzu i jest zabytkiem europejskiego dziedzictwa kulturowego. Znajduje się tu ponad 100 zabudowań, których wiek przekracza 150 lat. Tajemnica kraciastego wzoru leży w szkieletowej konstrukcji ścian (przestrzenie między belkami szkieletu wypełnione są bieloną gliną.
.
Skomentuj
Opcja tylko dla zalogowanych
Serwis PolskieKrajobrazy.pl wykorzystuje pliki cookies
Zamkni�cie tej informacji jest r�wnoznaczne z wyra�eniem zgody na korzystanie z plik�w Cookie.