Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!
Proszę zaznaczyć ocenę!
Opis: ..samochody Triumph Spitfire i Trabant 1.1 Kübelwagen, które widać się na zdjęciu to:
1-Triumph Spitfire: Klasyka Brytyjskich Roadsterów
Przedstawiony na zdjęciu czerwony kabriolet to Triumph Spitfire, ikona brytyjskiej motoryzacji i jeden z najbardziej rozpoznawalnych roadsterów lat 60. i 70. XX wieku. Projektowany przez włoskiego designera Giovanniego Michelottiego, Spitfire był odpowiedzią Triumpha na sukcesy innych małych, sportowych samochodów.
Produkowany w latach 1962-1980, Spitfire charakteryzował się lekką konstrukcją, otwartym nadwoziem i stosunkowo prostą mechaniką, co czyniło go popularnym wyborem dla entuzjastów jazdy rekreacyjnej. Samochód ten ewoluował przez kilka generacji (Mk1, Mk2, Mk3, MkIV, 1500), z każdą kolejną wersją oferującą drobne ulepszenia stylistyczne i mechaniczne. Napędzany był różnymi silnikami czterocylindrowymi o pojemności od 1.1 do 1.5 litra, co zapewniało mu zwinność i przyjemność z jazdy, choć niekoniecznie oszałamiające osiągi.
Dziś Triumph Spitfire jest cenionym klasykiem wśród kolekcjonerów i miłośników zabytkowych aut. Jego prosta konstrukcja ułatwia konserwację i naprawy, a radosny charakter sprawia, że jest idealnym samochodem na weekendowe przejażdżki i zloty zabytkowych pojazdów, takie jak ten, na którym został uwieczniony.
2-Trabant 1.1 Kübelwagen: Niezwykła Wersja Kultowego "Trampa"
Obok Triumpha stoi wojskowy pojazd, który dla wielu może być zaskoczeniem to Trabant 1.1 Kübelwagen. Jest to rzadziej spotykana, militarna odmiana kultowego Trabanta, samochodu symbolizującego motoryzację NRD. Podczas gdy większość Trabantów kojarzona jest z dwusuwowym silnikiem i nadwoziem z duroplastu, wersja Kübelwagen reprezentuje inną stronę jego historii.
Model 1.1 Kübelwagen był produkowany w latach 1989-1991, u schyłku istnienia NRD i po upadku Muru Berlińskiego. Co kluczowe, w odróżnieniu od klasycznych Trabantów, Kübelwagen 1.1 był napędzany nowoczesnym, czterosuwowym silnikiem Volkswagena Polo o pojemności 1.1 litra. To właśnie ten silnik znacząco odróżniał go od jego poprzedników z "dwusuwem".
Samochód ten był projektowany głównie na potrzeby wojska (Armia Ludowa NRD), policji i innych służb mundurowych jako lekki pojazd terenowy. Jego otwarta, prosta konstrukcja, brak drzwi (lub płócienne "drzwi") i wzmocnione podwozie sprawiały, że był bardziej przystosowany do trudnych warunków niż cywilne wersje. Mimo swojej genezy, Trabant 1.1 Kübelwagen nie zdążył zyskać szerokiej popularności, ponieważ jego produkcja zbiegła się w czasie z politycznymi i gospodarczymi zmianami w Niemczech.
Dziś Trabant 1.1 Kübelwagen jest prawdziwym rarytasem dla kolekcjonerów i miłośników historii motoryzacji. Jego obecność na zlocie zabytkowych pojazdów świadczy o jego unikalności i znaczeniu jako świadka minionej epoki.
..na zdjęciu widać plenerową scenę z dwoma pojazdami na pierwszym planie i grupą ludzi w tle.Po lewej stronie, znajduje się czerwony kabriolet, który wydaje się być klasykiem. Ma otwarty dach i jasne wnętrze. Obok niego, po prawej stronie, stoi oliwkowozielony pojazd terenowy, również z otwartym dachem, z dwoma małymi flagami przymocowanymi do przedniego błotnika. Na samochodzie terenowym widoczna jest polska tablica rejestracyjna.W tle widać kilka osób, w tym mężczyzn i kobiety, rozmawiających i siedzących przy stolikach. Jeden z mężczyzn w okularach przeciwsłonecznych nosi czarną koszulkę z napisem. Nad jednym ze stolików rozłożony jest czerwony parasol, a obok niego, na dalszym planie, niebieski parasol przeciwsłoneczny. Widać również inne pojazdy i sprzęt, jest to wystawa pojazdów, zlot .
..Wybrzeże Środkowe to kraina pełna niezwykłości przyrody i starych fortyfikacji, Są tu szerokie plaże morskie i siedliska ptaków nad jeziorami. Unikalne zasoby kultury Słowińskiej i Kaszubskiej zgromadzone w skansenach, odtwarzane starodawne obrzędy i tradycje stanowią atrakcje dla nawet najbardziej wybrednego turysty. Regionalna kuchnia i wyroby rękodzieła są źródłem niezapomnianych wspomnień i niepowtarzalnych przeżyć.
Słowiński Park Narodowy - największe w Europie skupisko ruchomych wydm jest główną atrakcją Wybrzeża Środkowego. Nad piaskami góruje wysoka na 42 m wydma o nazwie Łącka Góra, z której roztacza się widok na morze z jednej i jezioro Łebsko z drugiej strony. Ustka Największe w Europie skupisko ruchomych wydm jest główną atrakcją Wybrzeża Środkowego. Nad piaskami góruje wysoka na 42 m wydma o nazwie Łącka Góra, z której roztacza się widok na morze z jednej i jezioro Łebsko z drugiej strony. Dotarcie do niej jest już częścią przygody, gdyż transport jest nietypowy. Wyrusza się z Łeby do parkingu w Rąbce lubianą przez dzieci Kolejką Bajkową. Z Rąbki do wydm jest jeszcze 5 km przez Słowiński Park Narodowy. Można pokonać je meleksem albo wypożyczonym na parkingu rowerem. W parku, prócz wydm, ochroną objęte są rzadkie gatunki ptaków oraz rośliny, w tym kilka gatunków rosiczek. Niestety, wszystkie znajdują się poza szlakami, w miejscach niedostępnych dla turystów. Pozostaje więc opisana wyżej trasa, sturlanie się z Łąckiej Góry i spacer plażą.
Drugą największą atrakcją parku jest Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Zobaczymy w nim umeblowane szachulcowe chałupy i zabudowania gospodarcze, przedmioty codziennego użytku (końskie buty z drewna, chroniące przed zapadaniem się w podmokłą i piaszczystą ziemię), narzędzia pracy do uprawy i obróbki lnu, budownictwa, rybołówstwa i wydobywania torfu. To ostatnie zajęcie wykonywane było przez kilka dni w roku przez niemal wszystkich mieszkańców wsi i łączyło się zawsze z biesiadą. Czarne Wesele, bo tak nazywano zabawę, weszło do kalendarza imprez organizowanych dla turystów. Do otoczonej mokradłami wioski można dopłynąć statkiem kursującym przez Jezioro Łebskie, trzecie co do wielkości z polskich jezior Godne polecenia w pobliżu słowińskiego parku są trzy punkty widokowe: latarnia morska w Czołpinie, latarnia Stilo oraz święta góra Słowian - wzgórze Rowokół niedaleko Smołdzina.
Kaina w kratę
Wiejskie chałupy, kościoły i budynki gospodarcze z kraciastym wzorem są charakterystycznymi elementami krajobrazu wielu wsi na odcinku między Łebą a Darłowem. Podobne budynki odnaleźć można niemal na całym Pomorzu, jednak największe ich skupisko znajduje się we wsi Swołowo niedaleko Słupska, nazwanej stolicą krainy w kratę. Swołowo należy do najstarszych na Pomorzu i jest zabytkiem europejskiego dziedzictwa kulturowego. Znajduje się tu ponad 100 zabudowań, których wiek przekracza 150 lat. Tajemnica kraciastego wzoru leży w szkieletowej konstrukcji ścian (przestrzenie między belkami szkieletu wypełnione są bieloną gliną.
.
Skomentuj
Opcja tylko dla zalogowanych
Serwis PolskieKrajobrazy.pl wykorzystuje pliki cookies
Zamkni�cie tej informacji jest r�wnoznaczne z wyra�eniem zgody na korzystanie z plik�w Cookie.