Zaloguj się | Zarejestruj się

» Widok na Tatry ze szczytu Świnicy

Galeria: góry Włącz pokaz slajdów

Widok na Tatry ze szczytu Świnicy

Tytuł zdjęcia: Widok na Tatry ze szczytu Świnicy

Autor: Adam Prończuk
Data dodania: 2012-03-11
Ocena Oceń zdjęcieDobre Bardzo dobreoceń
Średnia ocena: 4.00  Ocen: 13  Odsłon: 2909

Z tego konta już oddano głos na to zdjęcie. Można głosować tylko raz!

Proszę zaznaczyć ocenę!

Opis: Zimowe wędrówki po Tatrach to nie przelewki. Choć dla wytrawnych turystów to także najlepszy czas do eksploracji tych pięknych i niestety mocno zatłoczonych gór. W zimie Tatry pustoszeją. Godny polecenia jest wóczas szlak na Świnicę, a przede wszystkim cała grań Tatr Zachodnich. Stosunkowo bezpieczna i wygodna do wspinaczki o tej porze roku. Satysfakcja z podjętego trudu i piękne widoki - gwarantowane. Co widać na zdjęciu powyżęj, wykonanym 29 grudnia 2011 roku ze szczytu Świnicy.
Kraina: Tatry

Komentarze:
Wspaniałe :)

Autor: Natalia Markowska   Dodano: 2012-03-26  10:43:05
I właśnie dla takich fotek można nie dospać, nie dojeść, zziębnąć ale efekt mówi sam za siebie. Gratuluję.

Autor: Marian   Dodano: 2012-03-18  20:58:16
superb

Autor: rafał brzeziecki   Dodano: 2012-03-14  20:14:30
Dzięki za fajowy opis i za foto. Pozdrawiam ;)

Autor: Marek Ryś   Dodano: 2012-03-14  19:49:51
Dziękuję za mile opinie. Pozdrawiam

Autor: Adam Prończuk   Dodano: 2012-03-14  07:52:00
Od kilku lat ten dzień mamy zarezerwowany na pokłonienie się górom i podziękowanie za mijający sezon. I tym razem warunki dopisały. Śniegu w sam raz, dobrze związany, bez świeżego opadu, przetarte szlaki, niskie zagrożenie lawinowe. W tym roku chcieliśmy powłóczyć się po Zachodnich, ale M przekonał nas do wyjścia na zachodnio-północny wierzchołek Świnicy. Z domu wyruszylismy przed 4.00. Gwiazdy na niebie i prognoza pogody zwiastują udane przedpołudnie. Samochód zostawiamy na parkingu COS i człapiemy do Kuźnic , meldując sie pod PLK o 6.50. Do pierwszego wyjazdu o 7.30 mamy 40 minut - czas na pierwsze śniadanie. Powoli dołączaja do nas kolejne osoby. W wagoniku uzbierało się nas kilkunastu, na szlak wychodzimy pierwsi. Słońce wstaje gdzieś za Wysokimi, w Beskidzie tylko Babia wystaje ponad mleczne chmury (pomyślałem, ze taką pogodę miał we wtorek Staś z przyjaciółmi, zazdrościlem mu pozytywnie i dostałem to samo w nagrodę) . Zimny zachodni wiatr smaga zachęcając uparcie do rozgrzewającego marszu. Szlak przewiany , lekko oblodzony więc przed pierwszym zejsciem, na Beskidzie zakładamy raki i dziabka w dłoń Nie śpieszno nam, dość częste przystanki dla nacieszenia się widokami , Kilka ekip nieco młodszych łazików dogania nas lub wyprzedza. Po dojściu do Przełęczy Świnickiej i krótkiej naradzie zapada decyzja - wchodzimy. Około 11.15 na szczycie pijemy herbatkę , kanapeczki i zdjęcia dookoła. Od zachodu wiatr niesie chmury, które wciskaja się nisko w Cichą Dolinę i wspinają na szczyty Tatr Zachodnich, po chwili znika w nich Giewont. Czas wracać. Przybyło chmur, mgiełka przychodzi od Doliny Gąsienicowej i wspina się na Kościelce, więc na przełęczy łapiemy ostatnie panoramy. Wracamy na Kasprowy, gdzie we mgle witają nas tłumy turystów. Załapujemy się na drugi wagonik i o 14.00 jesteśmy na dole. Zakopane szykuje się do Sylwestra - spory ruch na drogach i deptakach, lekki korek do Poronina , a potem już tylko 100 z hakiem kilometrów i szczęśliwi wracamy do żonek.

Autor: Adam Prończuk   Dodano: 2012-03-14  07:51:17

Autor: daniel myszkowski   Dodano: 2012-03-13  17:34:29
:-)

Autor: Iwona Dziadura   Dodano: 2012-03-11  15:19:29
zobacz wszystkie komentarze w serwisie